Manglende tænder - 16 mdr.

30. august 2010

Alder:
16 mdr.

Manglende tænder - 16 mdr.

Hej Helen.

Først vil jeg lige sige tak for dit svar ang jeg allerede havde hævet fingre i uge 10. Har snakket med min læge idag, og han sagde at det var pga hormonelle forandringer, som jeg desværre ik kan gøre noget ved. Men det dejligt at vide besked.

Nå det drejer sig om min søn Mikkel på 16 mdr.
Han har stadigvæk kun fået sine to fortænder i overmunden og de tre tænder der sidder lige nedenunder i undermunden.
Det gør jo at der stadig er en masse ting han ik kan spise ordentligt endnu.

Når jeg giver mine to andre ...

Annonce

... børn frugt f.eks, så er det eneste han kan tygge med gummerne banan. Men det tror jeg ærlig talt han er ved at være træt af. Og han kan godt blive ked af det når han ser de andre spiser noget andet.

Og hvis de andre spiser kiks f.eks, det har jeg os prøvet at give Mikkel, men det går bare ik, for han knuser det ik med gummerne, han prøver bare at sluge det stk jeg har givet ham.
Er der noget jeg kan gøre, eller må vi bare vente til tænderne kommer frem?

Og hvorfor er flere af hans tænder egentlig ik kommet frem?

Hilsen Pernille.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien